Brorsan drar 100+ gädda.

Jag och brorsan hade beställt en hel del prylar för gäddfisket. Detta var självklart tvunget att testas med förhoppningar om att försöka stärka egot lite efter helgens bravader i 24h tävlingen.

6

prylar
Real Eels, Alien Eels, Deviators, Okuma Komodo, Savage-Gear Roadrunner, Savage-Gear MPP, SG DP Spinnerbaits, Okuma Citrix, 4plays, m.m. Det mesta skulle testas under kommande timmar.

Vi börjar eftermiddagen segt, vi letar dom alldeles på tok för grunt och efter ett par timmar med några snipor landade åker vi ut mot grynnorna. Jag är först ut med att missa tre fiskar som verkar återkommande för gäddfisket och mig… Brorsan är snäppet bättre och landar först en mindre fisk vilket är en ovanlig syn här ute.
5

1

Deviators sylvassa krokar verkar göra tricket för kort därpå får han återigen en kontakt, denna gång en bättre fisk med massvis kraft som får brorsans nya kombination med en Okuma Komodo & Savage-Gear Roadrunner XLNT 6,6″ att jobba stenhårt. Riktigt skönt spö som jag numera även använder mig av till lättare jerkbeten, vertikalfisket m.m.
3

4

2
En smal men brednackad dam på 103cm.

Även om det blev en kort eftermiddag och jag inte fick någon fisk värd att nämna, så är det riktigt skönt att berika sina sinnen på ett välkänt vatten efter en flopp.På lördag kommer gösen få bekänna färg igen, jag saknar detta tomma stirrande in i skärmarna faktiskt och det är dags för ett rejält pass. Med mig kommer jag ha broder med arbetskamrat som läst om mina göshistorier det här året, jag känner på mig att det kommer bli ett riktigt riktigt bra pass, men vem vet – kanske hinner jag med ett pass emellan 😉

Kör hårt där ute!

/ Rikard Jonsson

Kommentera

