24h GÄDDAN.

Blev en besvikelse utan dess like tyvärr. Vi bestämde oss för att söka efter dom riktigt stora fiskarna redan tidigt, grynnor mellan 6-15 meter skulle sökas av med stora 25cm 3D Herringshads och Real Eels m.m. Tyvärr lyckades vi inte alls bra att lokalisera dom större exemplaren utan istället landade vi 1.5kgs fiskar på 15 meters djup. Vi försökte även söka av platåer med sallad och stengrund m.m. men herregud vilket kasst fiske vi hade och jag är sjukt besviken. Även om vi landade en hel del fisk och tappade fruktansvärt många så har vi åtminstone lärt oss vart vi inte ska söka dom nästa år. Vi tar nya tag 2014 och tröstar oss med att vi inte var dom enda som hade segt fiske… Tur att jag hade Eitan med mig i båten som trots timmar utan fisk höll modet uppe, annars hade jag gett upp redan långt innan tävlingen slut.

Det kommer komma lite fler bilder på mina 25cm 3D Herringshads m.m som många tror är för stora, ack så fel för fy satan vad strimlade dom är.

Team Fishing For Fun var taggade vid starten. GOA GUBBAR!
IMG_8039

Starten var fullsmetad med giganter, vilka jävla ekipage!
IMG_8033

Nya 3D Trout från Savage-Gear fungerade så långt att den blev helt söndertrasad. Borde ha haft fler med mig!!
IMG_8041

Stort grattis till Gnuggarna som lyckades vinna tävlingen för andra året i rad. Dom team som lyckades skrapa ihop en hel del godkända gäddor ska även dom ha en eloge!

/ Rikard Jonsson

Kommentera

