Filmklipp.

Nu har jag börjat samla lite filmklipp från mitt fiske. Längre framöver kommer jag klippa ihop materialet till youtubeklipp. Jag kommer visa allt från riggningar till vilka jiggar, settings på ekoloden osv jag använder mig av. Här kommer ett litet smakprov.

Något jag får mycket förfrågningar om är vart jag fiskar, hur en fisk på ekolodet ser ut osv. Dessa frågor, är frågor som jag själv och många andra pelagiska vertikalfiskare spenderat 1000tals!! timmar för att lära. Det många inte vet om är t.ex. att jag förra året åkte ca 3100 mil med min nya bil för att lokalisera nya spännande gösvatten. Jag var ute på ca 50 pass förra året, och efter ungefär 45 gånger kändes det som jag hade kläm på mitt ekolod ordentligt. Det jag menar är att practice by doing kommer alltid vara det bästa och allt går inte få serverat på ett silverfat 🙂 Ut och nöt grabbar, utforska nya sjöar, se efter vad som faktiskt fungerar för er! Man MÅSTE lägga ner oerhört mycket tid och framförallt psykisk energi för att bli en duktig sportfiskare!

Hoppas ni vill se mer av detta!

Mvh Rikard Jonsson

One response to “Filmklipp.

  1. Jaa, ge oss fler filmer!
    Alltid kul att se hur andra gör och se om man kan snappa upp nåt nytt!
    Grattis till grymt fiske iår, snart tjänat ihop till ett riktigt as 😉

Kommentera

