Pikewallis göskonkurrens 2013

Borta i grannlandet Norge befinner sig en av landets främsta bloggare Erik Walmann, som även råkar vara en riktigt duktig sportfiskare. På hemsidan som ni hittar HÄR har Erik anordnat en gäddtävling, göstävling och abborrtävling. Det går ut på att vem som helst kan registrera sina 10 största fiskar under året 2013 av vilken art man nu bestämmer sig för att tävla i. Eller varför inte flera? Ett riktigt coolt koncept där man får chansen att mäta sina krafter med nordens främsta predatorfiskare.

Året är långt men så här ser resultatlistan ut för 2013 än så länge,
göskonkurans

Efter min senaste gös på 6.880g kommer upp på listan har jag redan nu fått en totalvikt på 70180g och tagit täten ordentligt, en snittvikt över 7kg efter 1½ månads fiske kan bara bli bättre hoppas jag!  Jag hoppas även att fler duktiga gösfiskare väljer att anmäla sig till den här tävlingen, och att dom som jag vet har fångat fisk anmäler dom. Personligen tycker jag det är en riktigt spännande tävling som bara blir roligare ju fler som är med!

Kör hårt gubbs och glöm inte kika in på Mr.Walmanns sida —–> Pikewallis

/ Rikard Jonsson

Kommentera

