Dunderfiske under tidig morgon.

Idag stack jag ut ensam på ett snabbt pass under tidig morgon och förmiddag. Som jag  tidigare nämnt så har fisket utan tvekan varit bäst på morgonen vilket även stämde in denna dag.  Ni får stå ut med dom fatalt kassa bilderna, men så blir det när man är själv i båten och inte har självutlösare 😦

Idag skulle jag även få chansen att testa en ny färg på Sandeelen som håller på att tas fram tillsammans med Mads och Savage-Gear. Att resultatet skulle bli bra visste jag då jag har haft en liknande färg som favorit förut, dock inte så här bra! Tidigt på morgonen levererade dock 20cm Lemon Black helt klart bäst.

Dagen startade med ett helt grymt bälte av fiskar i 4 & 5 kilosklassen

4aa

531

4a

6.1kg 87cm lång.
6aaaa

61
Plattfisk?

Lagom det var dags att styra kosan hem lyckas jag även med bedriften att tappa en riktigt skaplig som jag är övertygad om skulle varit nytt pers för mig. Sånt är fiske men lyckligtvis skulle jag en kort stund senare belönas med en fin pjäs på 7.750g fördelat på 91cm. HATAR att fiska under tidspress och här nedan förstår ni varför, även att man ska känna sig nöjd med detta fiske kan man inte låta bli att undra vart det kunde burit iväg.

72

71

74

Det var min 3e fisk över 7 kilo det här året, det börjar mer och mer kännas som en riktig pjäs ligger närmare och närmare i tiden faktiskt. Hoppas att jag för omväxlings skull har rätt! De sista hundra metrarna lyckades jag landa ytterligare en fisk, denna fisk vägde in på 6.200g 88cm & totalt landades ungefär sex fiskar runt 4 & 5kg, två som precis knep 6kg gränsen och en på 7.7kg. Det får man anse vara rätt okay på ungefär 6 timmars fiske!

621

Så här kan en Sandeel Slug se ut efter ett hett morgonpass! Tryck på bilden! Här ser ni också varför jag fäster stingern vid huvudet på mina jiggar och inte bak som många gör. En artikel om detta kommer i nästa nummer av Fishberseks Predatorized.
slug

sabde

Fick hem ett gäng utav det nya betet 3D Crayfish från Savage-Gear i veckan – Mads är ju TOKGRYM! HUR BALLT ÄR INTE DETTA!?!? Det ska bli så sjukt spännande att testa abborren på jaktmarken med dessa, där de livnär sig till 90% på kräftor i sjöarna, SE HÄR.
IMG_7298

Kör hårt boys and girls! Imorgon blir det förhoppningsvis ett full out 12 timmars monsterpass!

// Rikard Jonsson

Kommentera

