Snö och isande kyla i 6m/s.

Ja årets sista pass i öppen vatten kan nu vara ett faktum. Precis som vanligt utlovade spågummorna på SMHI sol och 1 sekundmeter… Redan när jag slog upp ögonen 04:00 kunde man konstatera att spåkulan hade visat fel idag igen.

IMG_4056

Men men vad gör man inte i förhoppningen om att idag, kanske just idag bestämmer sig den där 10+gösen för att ta betet. Fisket har varit trögt runtom i landet den senaste tiden och så även för mig. Skam den som ger sig, på med underställ, överdragsbyxor och en flytoverall bara. Trots detta kunde jag vrida ut kallingarna när jag kom hem, det väntade solskenet uteblev och byttes istället ut mot ihängande regn från 08:00 till 13:00 då jag gav upp.

IMG_4050 kopiera

Måste ändå säga att jag är nöjd över att jag lyckades lura upp en skaplig gös, riktigt gott om träffar på morgonen men dom ratade allt jag presenterade framför ögonen på dom. Det är märkligt att man släpper jiggen på ett 20-tal fiskar som kan studera betet i minuter för att sedan rata det, då och då händer det dock att man stöter på fiskar som denna, som skjuter upp som en projektil för att sluka betet utan en millisekunds betänketid. Märkliga varelser dom här gösarna 🙂

Nu blickar vi framåt mot en säsongs isfiske, något som inte har tilltalat oss särskilt mycket tidigare endast ett fåtal pass per vinter har det blivit. Peter inhandlade lite ordentliga ismeteset förra säsongen och vi körde trots allt några pass efter gädda. Det här året har åtminstone jag blivit inspirerad av Mr. Jörgen Larsson, hittade en film om isfiske efter gös och det såg riktigt spännande ut. Klart värt att prova på ordentligt. Det ser inte helt för taskigt ut eller vad säger ni? Och det är ju faktiskt riktigt roligt att springa som en galning efter svajande vippor 🙂

bm-image-723097
( Lånad bild )

Peters 8kgs gös vi fångade i September blev vinnare i Fishecos Supersizetävling. Riktigt roligt och tack vare det blir Peter belönad med en ”Ge fan i våra vatten” ambassadeur från Abu Garcia.
51d65bcb6963c95b7a3c0839efac6563_small

Vi men framförallt Peter bockar och bugar för detta, mer om tävlingen kan ni läsa om HÄR och inlägget om 8kilosgösen hittar ni HÄR.

Tills vidare önskar vi er ett riktigt SKITFISKE!!!

Mvh fishseekers.se

2 responses to “Snö och isande kyla i 6m/s.

  1. Snart är det vår och gösfisket startar på riktigt. Jag blev sjuk av längtan efter att ha läst ert inlägg.
    Skitfiske!
    Jakob Fagerlund / / Sf lures

Kommentera

