Nytt pb och självfotografi.

Visst är det roligt att fiska själv, avkopplande och rogivande… visst det kan jag hålla med om. Lika roligt blir det inte när man har en 10 månaders rottweilervalp som skuttar omkring i all iver i båten samtidigt som man ska försöka ta ett par fina kort på sin nya rekordgös… Glädjen att sjön levererade en riktigt fin gös förgyller mina förhoppningar om att den magiska 10-kilosgränsen inte är omöjlig att uppnå i sjön. Vad som inte glädjer mig riktigt lika mycket är att detta är det enda kortet som blev skapligt i all iver.

7,52kg

Mja nu är ju inte huvudsaken att man får jättefina kort på sina fiskar utan att man har ett roligt fiske, och oj vad roligt fiske jag hade. Efter att ha gått igenom varenda jiggkulör i lådan verkar det nu som jag hittat en kombination som funkar riktigt bra, denna fisk släppte jag tre olika jiggar på innan hon bestämde sig för att nypa min nyfunna kombo. Roligt att man lyckas!


Konstnärligt värre!

Efter att ha suttit och kollat upp i himlen på alla svalor så var det väl dags att återgå till fisket.


Klicka på bilden.

Jag kan ju snabbt konstatera att det här med självfotografering utan stativ och ”dosa” inte är det enklaste. Det absolut roligaste och bästa är ju självklart om man är fler än en i båten. Marcus som verkar bli mer och mer befäst i detta fiska slöt upp efter att jag tagit en välbehövlig rast inklusive en tupplur på 1½ timme på en närliggande ö.
Det dröjde inte länge innan vi får en fin fisk att släppa på, dock så rörde sig den här fisken sig väldigt mycket och vi följde henne i säkert tio, femton minuter innan vi kunde släppa på henne.

Frustrerande när dom inte kan stå still men ack så värt 😛


Håller på att införskaffa mig ett par kameror så vi kan dela med oss av dom otroliga fighter som dessa fiskar bjuder på nu, den här fisken trodde jag garanterat var en 7+ fisk. Hon stod länge nere på 10 meter och stretade emot något fruktansvärt.


Mackes praktfulla hanne får avsluta den här dagens fiske. Nu ska jag sätta mig och försöka lära mig videoredigeringsprogram lite så ni kan få ta del av alla dessa sjuka fighter. Många säger att gösen bara smäller på brutalt och sedan bara ”följer” med upp, oj så fel dom har…
En annan sak som ska bli fruktansvärt roligt är att vi troligtvis kommer få tillgång, alternativt arrendera en privatägd sjö som det inte har fiskats i på mer än 10år. Den här sjön håller tydligen fruktansvärt mycket gös och grov sådan också. De gånger det har fiskats i sjön så har det gjorts med rödvitt flöte och teleskops spö, resultatet har varit minst sagt imponerande och jag vågar knappt drömma om att bedriva detta pelagiska prickfiske där.

Skitfiske!

2 responses to “Nytt pb och självfotografi.

  1. Väntar och undrar när båtbyggare o ägare får en inbjudan till detta osannolika fiske He He Skitfiske på er alla

Kommentera

