Länge sedan sist!

Det var ett tag sen sidan uppdaterades men jag hoppas väcka lite liv i den igen framöver. Vi har inte haft allt för dåligt fiske med nytt rekord på gös för Peter. Vi har nästan gått över helt till det prickfiske också känt som ”nintentofiske” för många. En metod som helt och hållet har slukat oss… Att se en fisk stiga på betet är bland det mest spännande jag upplevt. Ett bra exempel ser ni på videon här nedan.

http://www.facebook.com/photo.php?v=10150882528338071
ursäkta ordvalet en bit in i filmen… 😛


den gösta duger fint!


Trolling på senhösten.


Peters nya rekord helt brutal!


I helgen var jag ute en tur med farsgubben på lite abborrfiske, och visst gick det bra när han fick den
här fina på 1.28kg och nytt rekord för båtbyggarn. Grattis 😀

103 cm och 6kg må inte vara mycket men denna fight var bland det värsta jag har varit
om, 0.8 lina på vertikalspö med flourcarbontafs gjorde givetvis att jag fick ta det lite
lugnare. Aldrig har jag haft en starkare gädda att fightats med men 15 minuter senare
lyckades jag pumpa upp henne från botten.


Grym kondis!


close up!


old samwisegamji! Carlsberg probably the best beer in the world (mixed with energydrink)


hungrig stackare tom i maaagen 😛


Härligt!


Grisslaktarn fick också nytt rekordvanligtvis springer Macke i skogarna och slaktar djur med
en blazerbössa men även han kan fatta ett fiskespö då och då.


En skön trollingbild får avsluta detta bildspel.

Vi har haft ett helt ok fiske som ovan visar och ni siktar vi på att landa vår första gös över 10kg. Det kommer men frågan är bara när 😀
De flesta bilder är på mig men det är definitivt Peter som dragit flest storgösar. Tyvärr har inte alla dokumenterats men det blir nog fler fiskar framöver.

Skitfiske på er!

Kommentera

