Morgonpass 10e Maj.

Man kan nästan tro att det är i mitten av Juli när man vaknar upp och möts av sådant väder. Jag åkte ut för att kolla ifall gösen har kommit igång något än, uppe på grunden var det mycket mer aktivitet än vad det var för ett par dagar sedan.
Vädret gick hur som helst inte att klaga på…

Jag testade lite olika djup men mest aktivitet var det runt 5 meter,  hade ganska många som steg för att kika på jiggen men få som klev på. Årets första gös må vara liten men första för året är alltid roligt!

Förra året fick jag 9st såna här, trodde det var en fin gös men istället visar det sig vara en Lake. Jag kan inte låta bli att undra ifall det är många andra därute som också får dessa ”Bonusfiskar” ofta…?

Fick även en liten gurka runt 1.5kg. Det blev hur som helst en riktigt skön förmiddag på sjön kan jag säga, helt otroligt att vi kan ha sånt här väder när vi inte ens är i mitten av Maj. Passa på att njut!

Skitfiske på er därute!

Kommentera

